דף הבית » על הקושי והפחד

על הקושי והפחד

מתקשרת: דורית ישראל

יקרים,

קושי הוא מונח שמובנה בתוך מוח האדם. כשמתרחשים אירועים מסויימים בחיי האדם, הם מיתרגמים במוחו לקושי. אבל זהו פח, מלכודת, פח יקוש. הקושי הוא מלכודת שהאדם מניח כדי ללכוד את הפחדים שלו. הפחדים מגולמים בתוך הקושי. כשמשחררים את האנרגיה הסובבת את הפחדים, משחררים גם את הקושי.

קושי איננו מצב אובייקטיבי. הוא מצב סובייקטיבי, שמביא האדם אל חייו. יש כאן כשל בתרגום: במקום לתרגם את האירועים כמנוף, כמקור ללמידה, האדם מתרגם אותם לקשיים המפריעים לו בחייו.

אם תשימו לב לאירועים ותפעילו את המודעות שלכם, תוכלו להמנע מנפילה אל תוך המלכודת, הפח היקוש, הקושי. אמרו לעצמכם: הכל נכון. אני לומד מאירועים. אני משחרר את הפחד מהם. אני לא נכנס אל המלכודת שאני טומן לעצמי.

ישנם אירועים שהחוויה הקשורה בהם אינה נעימה לכם. את התחושות הללו יש לשחרר. יש להביע כוונה ולשחרר אותם מהגוף הפיזי והרגשי. עליכם לומר לעצמכם: אנחנו חיים בתוך רצף של אירועים ואנחנו לומדים מהם על עצמנו ועל הסובבים אותנו.

קושי הוא שיפוטי. אל לכם להכניס שיפוט אל חייכם. המנעו משיפוט והקושי יימנע. אל תאמרו: קל לנו. אמרו: אנחנו לומדים. אנחנו משחררים. זמנו אל החיים אירועים אחרים. אירועים נעימים. אמרו: אני מביע כוונה לשחרר את הארוע הלא נעים ואני מביע כוונה לזמן אל חיי אירועים נעימים ומלאי שמחה.

גם אם נדמה לכם שאין לכם שליטה על הקושי, כי הוא סובב אתכם – אין הדבר נכון. אדם תמיד יכול להחליט שלא להכנס אל המלכודת, אם הוא מודע לכך שזוהי אכן מלכודת. גם אם נדמה שהאירועים קשים – אין הדבר נכון. אירוע איננו קשה. אדם מתרגם את האירוע לקושי. לכן, בידיכם הדבר. אל תעניקו לאירועים את שם התואר "קשה". אמרו שהאירוע קורה, מתרחש. הביעו כוונה לשנותו, לזמן אל החיים אירועים אחרים.

קחו אחריות על חייכם. האחריות באה לידי ביטוי במודעות למה שקורה בחייכם. לכן, אם רצונכם בחיים נעימים ומלאי שמחה – הימנעו מכניסה אל מלכודות. שחררו תחושות לא נעימות. זמנו שמחה אל חייכם. ככל שיותר אנשים יזמנו שמחה אל חייהם – כך ישפיע הדבר על סביבתכם ובסופו של דבר על הפלנטה כולה.

אנחנו מברכים אתכם.

היו ברוכים, כי כך הוא הדבר.

10.2.02

אולי יעניין אותך גם